İtalya’da rekoltenin beklenen 140 bin tondan 65-70 aralığında gerçekleşmesi ve ABD’de verimdeki düşüşler sonucunda Türkiye, dünya pazarında daha güçlü bir konuma geldi. Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği’nin verilerine göre, geçen yıl yüzde 14’lük bir artışla 324 bin 438 ton fındık ihracatı gerçekleşti ve bunun sonucunda 2 milyar 638 milyon 359 bin dolar döviz girdisi elde edildi. Geçen yılın Eylül ayında başlayan ihracat sezonunun ilk 4 ayında ise Türkiye’nin fındık ihracatı yüzde 18 artışla 135 bin 160 tona yükseldi ve değer olarak yüzde 36 yükselerek 1 milyar 95 milyon dolar oldu.
Kabuklu fındık ihracatında ise sezonun ilk 4 ayında adeta bir patlama yaşandı. Miktar olarak yüzde 432 artış ve değer olarak yüzde 443 artışla, 859 ton kabuklu fındık ihracatı gerçekleşti. İşlenmiş fındık ihracatı da yüzde 21 artarak 77 bin 307 tona ve değerde yüzde 42 artışla 632 milyon 258 bin dolara ulaştı. İç fındıkta ise 56 bin 991 tonluk ihracatla 459 milyon 686 bin dolarlık bir gelir elde edildi. Özellikle miktar olarak yüzde 13 ve değer olarak yüzde 29 artış yaşandı.
Dünya çapında fındık ticaretini etkileyen ülkelerdeki üretim sorunları nedeniyle 127 ülkeye fındık satan Türkiye, bu durumdan faydalanarak dünya pazarında daha güçlü bir konuma geldi. Büyük çikolata üreticileri ve dünyanın en büyük fındık ithalatçıları, Türkiye’den fındık talebi arttıkça Türk ihracatçılarının mutlu olmalarını sağlandı. Miktar olarak yaşanan yüzde 18’lik artışa rağmen, değerde yüzde 36 artış gerçekleşti. Bu durum, Türk fındık ihracatçılarının yüzünü güldürdü.
Bir yanıt bırakın